Tuesday, 9 October 2012

Tension . Keliru .


Allah... Allah... Allah... Bila sempit, baru hamba menghargai nikmat masa lapang yang Kau berikan sebelum ni. Bila sakit, baru hamba menghargai nikmat kesihatan yang Kau berikan. 

Kawan-kawan nampak kan gambar di atas? Tegang kan benang tu? Setegang itulah fikiran Kak Cik sekarang ini. Rasa macam nak lari balik rumah. Kak Cik teringat satu kata-kata yang kawan baik Kak Cik beri :

"Jangan pernah iri hati pada orang yang mempunyai masa lapang kerana kamu akan menghargai masa lapang  yang kamu ada"

Fahamkan??? Mesti kawan-kawan tension kan, di akhir-akhir semester pun masih ada banyak kerja yang perlu disiapkan. Padahal inilah waktu untuk bertenang diri sebelum menduduki peperiksaan. Kadang-kadang Kak Cik terfikir. Kenapa kita selalu merungut? Allah bagi kesenangan pun kita merungut. Allah bagi kesusahan lagi la kuat merungutnya. Allah...

Ingatlah, tak semua benda yang kita suka baik untuk kita, dan tak semestinya yang kita tidak suka itu buruk untuk kita.

Okay. Stop! Dah habis bab TENSION. Sekarang kita masuk pula bab KELIRU...

Dalam percaturan takdir
Tuhan sebenarnya masih memberi kita pilihan
Untuk menentukan jalan cerita
Yang bakal kita lakar di kanvas kehidupan

Namun adakalanya kita akan membuat pilihan yang salah
Dan adakalanya pula kita bahkan tidak tahu
Apakah itu adalah sebuah pilihan terbaik
Tapi masih saja, kita harus memilih



Jujur, Kak cik dari dulu tidak mempunyai 'bakat' di dalam membuat keputusan.Kerana itu, setiap kali ada tugasan yang perlu diselesaikan secara 'team work' Kak Cik selalu mengelakkan diri dari terpilih menjadi ketua. Kak cik tidak pandai memberi arahan. Kak cik suka diberi arahan. Tapi sampai bila kita hanya mendengar arahan? Allah...

Okay. Dah...dah... tutup buku bab tension dan keliru. Ni Kak Cik nak kongsi hobi baru Kak Cik. Apa? Setiap kali Kak Cik buka laptop, mesti Kak Cik akan tengok gambar si budak kecik yang comel ni !

My dear, tunggu ye. Raya Haji nanti Mak Su balik. Kita jumpa Ok!... Jadi anak yang solehah tau!

Note : So sorry. Entre kali ini tidak ada tema. Banyak membebel. Banyak merungut. Tak ada motif. But I need to write something to cool me down... :-) Take care guys.

No comments:

Post a Comment