Monday, 9 March 2015

Maka, bersabarlah !

Okay, memandangkan kak cik sibuk dengan assignment dan bermacam-macam lagi program minggu ni, kak cik nak update laju-laju... Sebab kak cik rasa benda ni penting sangat. Untuk mengingatkan kak cik pada masa hadapan....ada banyak benda yang kak cik belajar hari ni.

The story is about.....


S.A.B.A.R



Sabar tu sangat indah.... walaupun orang kata sabar tu ada limit, ada had nya.... tapi hakikatnya sangat indah... bila kita rasa dia indah? bila kita yakin Allah dah sediakan sesuatu yang terbaik untuk kita. Bila kita sentiasa berdoa dengan sabar akan sesuatu yang kita nak... Dan Allah makbulkan permintaan kita dalam keadaan kita sabar menantinya... Just wait and patient. Good things always come to those who wait. :-)

Sebenarnya, tak perlu pun kita nak mengejar sesuatu yang kita suka... sebenarnya, semakin kita mengejar ia semakin menjauh. Ada orang sanggup jadi orang lain untuk dapat perhatian.. ada orang sanggup jadi hipokrit... jadilah diri sendiri... dan percayalah, Allah akan tunaikan hasrat kita... tapi bila mana kita betul-betul memerlukannya. Sebab Allah akan beri apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. Tunggu je? Tak perlu usaha? Siapa cakap tak perlu usaha. Doa kan satu usaha juga. Maka, berdoalah!

Walaupun kita sayangkan seseorang. Kita mesti nak berkhidmat yang terbaik untuk dia kan? Mesti kita suka setiap kali dia minta tolong, rasa diri dihargai! Tapi bila mana kita tahu yang kita tak mampu berikan yang terbaik untuk dia, maka lepaskan dia dengan hati yang tenang. Berilah peluang pada orang lain suapaya dapat membuat hatinya gembira. Walaupun kita kecewa dan sedih melihat dia senang dengan orang lain, bersabarlah... sayang tak semestinya bersama. Cinta tak semestinya memiliki. Orang kata cinta kan satu pengorbanan... Ewah! Haha.

Di saat kita perlu lepaskan sesuatu yang kita sayang, yakinlah bahawa Allah telah sediakan sesuatu yang lebih baik dari itu. Indeed, it's absolutely true!



No comments:

Post a Comment